Audyt e-commerce

Obecnie na rynku konkurencja sklepów internetowych jest ogromna. Niezależnie od asortymentu jaki wybierzemy zawsze znajdzie się kilka lub kilkaset osób, które wpadło już na ten pomysł wcześniej i tak samo dużo dobrze prosperujących sklepów. Czy to jednak oznacza, że nie warto inwestować w sklep internetowy, a konkurencja jest na tyle duża, że marzenia o własnym biznesie nie mają racji bytu? Nie! Należy jednak zadbać o to, aby klienci, którzy do nas dotarli na nim pozostali i dokonali zakupu.

Czy istnieje jedna sprawdzona metoda, która sprawi, że będziemy cieszyć się z zysków ze sprzedaży? Niestety nie. Są jednak czynniki, które sprawiają, że klienci chętniej wybierają jeden sklep od innego sklepu internetowego. Te same produkty można spotkać w różnych miejscach, dlatego klienci stawiają na wartość dodaną, jaką mogą otrzymać wraz z zakupem, a jest to między innymi prosta i czytelna nawigacja po sklepie, szybkość strony, wyróżniki marki itd.

1. UX sklepu – wygląd i estetyka sklepu

Tak, nawet takie rzeczy w niektórych branżach mają spore znaczenie. Chodzi zarówno o treści zawarte na stronie jak i jej oprawę graficzną. I wcale niekoniecznie potrzebne są krzyczące slidery, wyskakujące okienka i atakujące klienta banery.

2. Szybkość ładowania strony – poprawia konwersję e-commerce

Ważna jest także szybkość ładowania strony. Obecnie nikt nie lubi czekać, nawet kilka chwil na załadowanie kolejnych zdjęć produktów to zbyt długo. Taki mały szczegół może zadecydować o zakupach w danym miejscu.

3. Strategia i wyróżniki marki

Bardzo często sklepy internetowe kompletnie się od siebie nie różnią, dlatego musisz znaleźć sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Zarówno ta online jak i telefoniczna. Klient lubi czuć się wyjątkowo i być docenionym za dokonanie u nas zakupu. Ważne jest indywidualne podejście.

Te wszystkie elementy składają się na prawidłowe funkcjonowanie sklepu, a zaniedbanie jednego z nich może być powodem, że sprzedaż nie idzie zgodnie z planem. Wydaje Ci się, że wszystko robisz poprawnie? Nie wiesz gdzie popełniasz błąd? Nie znasz się na kwestiach technicznych, a Twój sklep projektował ktoś inny? Skorzystaj z audytu sklepu internetowego!

Audyt UX sklepu internetowego – co to jest?

Audyt sklepu internetowego to szczegółowa analiza poszczególnych jej składowych pod kątem UX. Audyt jest zawsze przeprowadzany indywidualnie, jest to analiza konkretnego sklepu internetowego, który zgłasza się z problemem i jego obiektywna ocena przez eksperta, który ma wieloletnie doświadczenie w optymalizacji sklepów internetowych. Taki proces pomaga dostrzec i zdiagnozować zarówno mocne, jak i słabe strony. Ocena pozwoli podjąć konkretne działania, które pomogą ulepszyć sklep internetowy. Audyt odpowie nam na ważne kwestie typu:

  • zagadnienia techniczne dotyczące strony, jej responsywność
  • sposób konwersji – pokaże skąd klienci wiedzą o naszej stronie
  • prześledzi proces zakupowy klientów
  • pokaże, czy strona prawidłowo ładuje się na urządzeniach moblinych

Kiedy warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego?

Jeżeli chodzi o typowy audyt ux(czyli sprawdzenie treści strony oraz jej wyglądu najlepiej przeprowadzić go jeszcze przed wdrożeniem nowej strony. Brak błędów na początku działalności może przybliżyć nas do sukcesu. Oczywiście, jeżeli posiadamy już istniejącą stronę, ale widzimy, że coś ewidentnie idzie nie tak także można ją sprawdzić pod kątem UX. Nigdy nie jest za późno na eliminację błędów. Taka analiza sklepu internetowego pomoże wykryć istotne błędy, których my sami nie dostrzegamy. Wbrew pozorom audyt często przydatny jest także tym, którym wydaje się, że zjedli już zęby na sklepie internetowym. Takie obiektywne spojrzenie na stronę pomaga wyłapać błędy, które w przyszłości mogą okazać się kosztowne.

Strategia i wyróżniki marki w e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to wiele zmiennych, które wpływają na jego ostateczną efektywność. Poza optymalizacją samego sklepu internetowego pod kątem UX, w czym audyt sklepu internetowego z pewnością pomoże, bardzo istotnym elementem jest strategia biznesowa, w skrócie jak długofalowo chcemy się wyróżnić na tle konkurencji? Sposobów na wyróżnienie się jest wiele, ale musimy je dopasować do naszej branży, grupy docelowej (naszych klientów) i dopiero na tej podstawie zacząć się z nimi komunikować w odpowiedni sposób, który będzie dla nich argumentem, aby to wybrać właśnie nas, a nie konkurencję.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here