Ile kosztuje sklep internetowy

Coraz więcej osób decyduje się na otworzenie swojego własnego sklepu internetowego. Większość nie ma jednak pojęcia, że tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego, również ten internetowy kosztuje i to często niemało. Wszystko zależy od kilku najważniejszych czynników. Chcesz dowiedzieć się, jakie koszty poniesiesz decydując się na otwarcie tego rodzaju biznesu? W takim razie zapraszamy do przeczytania tego artykułu!

  1. Najpierw wybierz platformę do e-sklepu
  2. Jakie koszty musisz ponieść, aby założyć sklep internetowy? Konkretne odpowiedzi!
  3. Plan finansowy na 12 miesięcy – klucz do sukcesu!

Branża internetowa rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców, albo chce przenieść swój biznes do internetu, albo po prostu chce poszerzyć swoją działalność o sprzedaż internetową. Mało kto jednak wie, ile to kosztuje. Jeśli masz zamiar otworzyć taki biznes i chcesz wiedzieć, ile kosztuje sklep internetowy, zajrzyj pod link w tekście, a wszystkiego dowiesz się w najmniejszych szczegółach. Postaramy się to również przedstawić w tym artykule.

Najpierw wybierz platformę do e-sklepu

W przypadku małych film i niewielu podstron na stronie, koszty wdrożenia e-sklepu zaczynają się już od kilku tysięcy złotych. Złożoność i wielkość sklepu internetowego prowadzi jednak do tego, że koszty te mogą się zwiększać. Ma tutaj znaczenie także wybór wykonawcy. Możesz postawić na freelancera, który na pewno będzie tańszy lub na droższą agencję, w której ceny mogą sięgać nawet 70 tysięcy złotych. Ile kosztuje sklep internetowy? Oczywiście więcej, o czym przekonasz się w następnym akapicie, gdzie wyszczególniliśmy po kolei koszta związane z jego założeniem i wdrożeniem, a także utrzymaniem.

Jakie koszty musisz ponieść, aby założyć sklep internetowy? Konkretne odpowiedzi!

Hosting to rzecz, o której często się zapomina, wielu nie wlicza tego do kosztów, a to oczywiście błąd. Trzeba za niego osobno zapłacić lub jest już w cenie abonamentu, kiedy wybierasz rozwiązanie typu SaaS, czy certyfikat SSL. Jeśli wybierasz Open Source, koszty mogą być spore i sięgać kilku lub kilkunastu tysięcy złotych. To nie koniec, kolejnym kosztem będzie konfiguracja oprogramowania Twojego nowego sklepu internetowego. Skonfigurowanie go od A do Z sporo kosztuje, nie da się jednak określić konkretnej stawki. Jest naprawdę wiele rzeczy, o których trzeba pamiętać, takich jak produkty, płatności, drzewo kategorii, promocje, newsletter itp.

Jeśli sobie tego życzysz, możesz zlecić stworzenie indywidualnego projektu, szaty graficznej dla swojego sklepu. To kolejny koszt, który jednak się opłaca. Zawsze będziesz się wyróżniał, bo większość stawia na gotowe wzory. Kosz indywidualnej szaty graficznej zaczyna się od około 1 500 złotych i rośnie z każdym nowym elementem. Nie możesz zapomnieć, że już kilkaset złotych wydasz na aspekty prawne, takie jak napisanie i przetłumaczenie regulaminu. Nie możesz również zapomnieć o polityce prywatności. Więcej o tym pod wskazanym linkiem. Ponadto samo utrzymanie platformy e-commerce sporo kosztuje, bo chyba nie wierzyłeś, że wystarczy tylko założyć sklep? W tym przypadku jest to minimum kilkadziesiąt złotych w miesiącu za rozwiązanie SaaS, a w przypadku Open Source nawet 40 tysięcy i więcej!

Nie możesz zapomnieć, że Twój sklep potrzebuje produktów, zdjęć, opisów produktów, kategorii, może osobnego bloga w formie poradnika. To wszystko zlecasz freelancerom lub agencjom, co sporo kosztuje. Średnio kilka/kilkanaście tysięcy złotych, oczywiście jednorazowo, ale opisy często trzeba tworzyć nowe, świeższe, a także po dodaniu nowych produktów dorabiać do nich opisy.  Jak wyglądają koszty wdrożenia i utrzymania e-sklepu w pigułce? Naprawdę różnie, wszystko zależy od rozwiązań, na jakie postawisz. Jednorazowo będzie to na pewno kilka tysięcy złotych. Później każdego miesiąca kwoty będą sięgać kilkaset złotych, jeśli wybierasz SaaS lub WooCommerce kilka do kilkunastu, czy nawet kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy złotych, jeśli korzystasz z Magento – sporo prawda?

Plan finansowy na 12 miesiecy – klucz do sukcesu!

Czy wiesz, że większość sklepów internetowych upada już po kilku miesiącach działalności? Koszty mogą wielu przerosnąć, nie można się temu dziwić. Dlatego, zamiast stawiać kroki na grząskim gruncie, najpierw go sprawdź, zaplanuj trasę. Zrobisz to poprzez stworzenie planu finansowego na dokładnie cały rok swojej działalności. Oczywiście możesz to zrobić na kolejne lata, jeśli tylko chcesz. Uwzględnij w nim wszystkie początkowe koszty, o jakich możesz pomyśleć, jakie tutaj uwzględniliśmy lub jakie znajdziesz pod wskazanym adresem. Ponadto pamiętaj o kosztach utrzymania e-sklepu, które mogą być spore. Nie zapomnij także o marketingu i content marketingu, pamiętaj o rozwoju, poszerzaniu swojej działalności. Zaplanuj wszystko i sprawdź, czy jesteś gotowy na takie wydatki. Jeśli tak, nic nie stoi na przeszkodzie, możesz z powodzeniem tworzyć swój własny sklep internetowy od podstaw!

Więcej wartościowych informacji na temat e-commerce i rozwoju sklepów internetowych znajdziesz pod adresem Ekomersiak.pl.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here